dijous, 1 de novembre del 2012

Els crits dels fantasmes

Ja fa unes semanes, quan vam començar el curs, a la primera classe de seminari la professora ens va portar dos poemes escrits de Jaroslav Seifert, que sincerament em van agradar molt. 

Aqui os en deixo un: 

ELS CRITS DELS FANTASMES

Sento allò que els altres no senten,
el fregadís d'un peu no sobre el vellut.

Els sospirs sobta el lacre d'una carta, 
la vibració d'una corda que no vibra.

Quan de vegades fujo de la gent,
veig allò que els altres no veuen.

L'amor que, guarnit de rialles,
s'amaga a les pestanyes dels ulls.

Quan encara té un floc de neu als cabells,
ja veig florir una rosa al matoll.

M'ha semblat sentir l'amor que fugia,
quan per primer cop uns llavis han besat els meus.

Qui frustarà, però, la meva esperança?
ni la por del desengany

No m'allunyarà de tu. Més bell
florirà si més gran és la follia

Jaroslav Seifert



Jaroslav Seifert va ser un poeta txecoslovac, que va rebre el premi Nobel a l'any 1984.
En els següents links hi podeu trobar informació sobre la seva obra i la seva vida.


A continuació os deixo les seves obres, perquè pogueu llegir-les si os interessen.


QUÈ OS SEMBLEN ELS POEMES D'AQUEST AUTOR?


Bibliografia:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada