- Esparta: tenien un model de polis militar. Volien formar futurs soldats
- Roma: utilitzaven les lluites com a espectacle i així poder controlar al poble
- Edat Mitjana: separació cos esperit.
- Modernisme: naixement de l'esgrima, jocs de raquetes, etc.
- s. XIX:
Hi ha dues vessants:
- una gimnàstica militar (instructiva)
- una gimnàstica de higiene i salut
Creació de l'esport modern (joc amb normes per educar en valors)
- s. XX:
- Àmbit militat (acadèmies militars que formaven instructors)
- Àmbit mèdic (institucions que feien cursos per formar instructors de gimnàstica.)
- Àmbit esportiu
En aquest segle, els encarregat d'impartir l'educació física eren els instructors, que tenien molt poc prestigi perquè no tenien la formació adequada i no provenien de l'àmbit de l'educació
Es desenvolupen altres corrents corporals i motrius que no tenen res a veure amb la gimnàstica com són; la dansa, l'expressió corporal, la psicomotricitat.
- L.O.G.S.E. (1990)
Es una informació molt esquemàtica, però si voleu saber-ne més podeu consultar Evolució Històrica de l'Educació Física de Carmen Pérez Ramírez.
Ens veiem aviat!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada