divendres, 16 de novembre del 2012

Visita a una llar d'infants

Children Smile
http://www.flickr.com/photos/hoaln/6574872177/in/photostream/lightbox/



El passat  dijous, 15 de novembre vaig passar el dia a la llar d'infants EBM Linda Vista, a Cornellà de Llobregat.
El motius d'aquesta experiència va ser originats perquè a la universitat s'ha dut a terme durant aquesta setmana la SAE, la setmana d'activitats extraordinàries. La visita a aquest centre es va organitzar desde la universitat, om em van assignar una padrina, és una alumne de tercer, la qual fa pràctiques en aquest centre i vaig passar tot el dia amb ella, veien com actuava amb els infants, com actuaven els altres educadors i com funcionava el centre.

Aquesta experiència, ha sigut un petit tast de les pràctiques que hauré de fer en els els pròxims cursos del grau d'educació infantil.

El dia va començar de la següent manera:
Primer vaig quedar amb la meva padrina, l'alumne de tercer, a la parada del tren de Cornellà de Llobregat i vam anar caminant fins la llar d'infants, on havíem de ser-hi a les nou del matí per rebre els infants.

Mentre els pares deixaven als infants al centre, la meva padrina em va anar presentant els nens i tot seguit em va ensenyar les instal·lacions .

Amb el transcurs de les hores vaig poder corroborar el que aquesta noia m'havia dit i és que, és un centre on no s'imposen unes pautes a l'hora de realitzar l'activitat, és a dir, que els nens actuen de forma lliure, prenent-se el temps necessari per fer activitats, però sempre supervisats pels educadors que els ensenyen les coses que no s'han de fer, com per exemple; barallar-se, empenyes, etc.
El que més em va sorprendre d'aquest dia va ser, l'hora de dinar, quan vaig veure que els infants que tenen entre 2 i 3 anys, paraven taula i la desparaven.


Aquesta experiència, m'ha agradat molt i m'agradaria que es pogués fer durant una setmana seguida, per així poder gaudir dels nens i aprendre molt tant d'ells com dels educadors que els ensenyen. Tinc moltes ganes de que arribin les següents pràctiques!.

Espero que si sou uns amants dels infants i os agradaria poder educar-los, pugueu gaudir d'una experiència similar a la meva.
Fins aviat!



Bibliografia:
http://www.flickr.com/photos/hoaln/6574872177/in/photostream/lightbox/ Imatge de hoal, extretat de Flick.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada