A l'última classe de GTIC, el professor ens va ensenyar diverses accions que es podien fer amb el Power Point. Desprès de llegir la informació que ens havia penjat i de les explicacions a classe, he descobert que aquest programa es pot fer servir per més coses de les que jo sabia.
Primer de tot os explicaré, en un breu resum, el que és el Power Point.
La primera versió va ser llançada d'any 1987 per la companyia Apple. Aquest programa s'estructura en diapositives on hi col·loquem objectes, accions, transmissions i animacions per fer-les més interactives i per que ajudin a entendre millor el explica la persona que fa l'exposició.
Per tant els objectius de crear una presentació de Power Point són:
- Motivació, per emocionar, per interactuar, etc.
- Per transmetre d'una manera clara i ordenada la informació als alumnes
En un text escrit per el nostre professor, Jordi Simón al maig del 2005, proposa 12 propostes d'ús creatiu i multimedial del programa Power Point.
En aquest text es diferencia l'ús tradicional i l'ús actual, que cada cop més se li esta donant a les presentacions de Power Point en educació. Actualment hi ha molts professors que expliquen a classe el mateix que tenen escrit a les diapositives del power point, per tant això crea un ritme diferent a l'hora de llegir entre l'orador i l'oient, també es pot produir una gran quantitat d'informació a les diapositives, el cansament dels alumnes per manca d'un bon sistema de projecció, masses efectes d'animació que provoquen que els oients prestin més atenció al que veuen en pantalla que no pas a l'orador, entre d'altres.
Els avantatges de l'ús tradicional, però són, sempre i quan s'utilitzi d'una manera adequada; que el professor és el que té el coneixement i qui el transmet ajudant-se del Power Point que serveix de guió, incorporant imatges que il·lustrin el que s'explica i esquemes per fer més fàcil l'explicació de la matèria i produeix més facilitat per als alumnes a l'hora de prendre apunts.
L'ús creatiu del Power Point es pot identificar perquè les presentacions traspassen les hores lectives de classe, és a dir, que es poden treballar i serveixen per situacions de fora de classe, també promouen la interacció entre els alumnes i entre l'alumne i el professor i faciliten l'aprenentatge cooperatiu.
Els recursos multimedials són un gran avantatge a l'hora de fer presentacions. Aquests, es poden visualitzar de moltes maneres, i amb l'ajut d'efectes i de accions ens ensenyin altres elements que ajudin a l'explicació de l'orador. També s'hi pot afegir un llorigó, un efecte que jo no coneixia i que em sembla molt interessant, que consisteix en col·locar un element erroni i mitjançant l'ajuda d'un element sonor per cridar l'atenció de l'auditori corregir-ho. Una altre característica que s'explica en aquest escrit i que em sembla molt adient sobretot per aplicar-ho a l'Eduació Infantil, és col·locar una seqüència d'imatges i que l'orador en vagi relatant l'història, aquest exemple és podria donar a l'hora d'explicar un conte.
La informació, com ja he dit l'he extret dels aclariments del professor i dels apunts penjats al seu bloc.
Bibliografia:
- http://gestioinformacioeducacio.blogspot.com.es/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada