El bloc que analitzaré a continuació és el bloc de la Cuca Fera: http://blocs.xtec.cat/infantslacucafera/
En aquest bloc, es parla sobre
l'adaptació dels nens i nenes a la llar d’infants “La Cuca Fera” i d'algunes
activitats que els infants han realitzat a principi de curs, en un procés d’adaptació.
Aquest procés és mostra a les families mitjançant imatges i vídeos, acompanyats
d’una breu explicació. Els vídeos están penjats a Youtube i les fotografíes a Picassa.
Aquest és
un bloc mixt, ja que es tracta d’un bloc de centre, però també d’un bloc d’aula.
I s’hi parla com ja he comentat abans del procés d’adaptació dels nens a la
guarderia i sobre les activitats que es realitzen al dia a dia. Els pares és poden posar en contacte amb el
centre o amb els educadors fàcilment.
Els posts
són penjats per les professores però també en certs casos hi ha posts que estan
escrits com si el que redactés el text fos un infant, és a dir, que els
emissors són tant els nens, com les professores o director/a i van dirigits a
les famílies dels nadons.
El bloc
està escrit en una plataforma de XtecBlogs. Està estructurat amb una part
central on es visualitza la informació principal, és a dir, el text amb les
imatges o vídeos corresponents, els possibles comentaris i els enllaços adients. A la banda
dreta observem diferents gadgets com; un rellotge, un calendari, un apartat
titulat arxius i organitzat per mesos de l’any i una llista de blocs que el
centre considera d’interés.
Les
entrades estan estructurades per categories però no estan etiquetades.
Al final de la pàgina hi
trobem una sèrie de blocs que ens informen que s’ha creat un blogroll, són blocs
relacionats amb la societat de Tona i amb els infants.
Pel que fa a la forma d’escriure,
aquest blogs utilitza un vocabulari simple, és a dir, utilitzant paraules fàcils
d’entendre.
Bibliografia:
Balagué Puxan, F., & Zayas, F.
(2008). Usos educatius dels blogs :
Recursos, orientacions i experiències per a docents (1ª en llengua catalana ed.). Barcelona: Editorial UOC.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada