A les
primeres sessions de COED (Comunicació Oral, Escrita i Digital) hem tractat el tema del llenguatge i mitjançant els
apunts que he pres de les explicacions del professor i dels documents que ens
ha entregat, he fet el meu propi resum sobre el que és el llenguatge.
El
llenguatge és el mitjà de comunicació y expressió dels humans, per excel·lència,
és el més extens de tots els que tenim.
Està
format per senyals i combinacions d'aquestes que s’organitzen entre elles.
La
llengua s’organitza en 6 nivells i
unitats d'organització i fa possible el discurs abstracte i que podem
parlar de coses, objectes i experiències sense que estiguin presents en el
moment que parlem, això és el que s’anomena (parla desplaçada), també comporta
creativitat.
· NIVELLS I UNITATS D’ORGANITZACIÓ
- Pragmàtic (significat del discurs)
- Semàntic (significat de les paraules
(oració))
- Sintàctic (regles de sintagmes
(gramàtica))
- Morfològic (dividit en morfemes)
- Fonològic (el so)
Rebem
molts estímuls i percepcions del nostre entorn i gràcies al llenguatge
realitzem diversos graus d'abstracció per reduir aquest nombre tan gran a tan
sols un nombre limitat d'objectes i de fenòmens, i gràcies a aquesta reducció
és possible la comunicació amb els altres.
Gràcies
al llenguatge podem pensar (el
llenguatge marca el límit del pensament), també és un suport de la memòria i té un paper molt important en el
desenvolupament de l’identitat personal
i fa possible l’autoexpressió, és a
dir, el discurs intern de cada persona. Quan pensem ho fem amb seqüències de
paraules que es van representant a la nostra ment (el pensament funciona amb el
suport d’una llengua).
Altres
de les funcions del llenguatge són, la construcció
conjunta del coneixement, l’entesa i
acords. També ens aporta benestar
emocional.
Tota
expressió humana pot trobar la seva traducció en el llenguatge però no tota
expressió lingüística es pot trobar en el llenguatge visual, és a dir, que
podem anomenar tot el que veiem, però no tot el que anomenem ho podem veure,
per tant per als humans la facultat que és el llenguatge fa possible l’aprenentatge lingüístic.
Quan
aprenem una llengua n’aprenem l’ús comunicatiu. Aprenem a través de l’organització
de la llengua (posició dels elements, les concordances, la morfologia,etc.). En
la llengua hi dipositem els elements de la cultura i l’entorn configura el
lèxic de la llengua.
Bibliografia:
- Apunts de classe
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada