dilluns, 22 d’octubre del 2012

El llenguatge


A les primeres sessions de COED (Comunicació Oral, Escrita i Digital) hem tractat el tema del llenguatge i mitjançant els apunts que he pres de les explicacions del professor i dels documents que ens ha entregat, he fet el meu propi resum sobre el que és el llenguatge.

El llenguatge és el mitjà de comunicació y expressió dels humans, per excel·lència, és el més extens de tots els que tenim.
Està format per senyals i combinacions d'aquestes que s’organitzen entre elles.
La llengua s’organitza en 6 nivells i unitats d'organització i fa possible el discurs abstracte i que podem parlar de coses, objectes i experiències sense que estiguin presents en el moment que parlem, això és el que s’anomena (parla desplaçada), també comporta creativitat.

·       NIVELLS I UNITATS D’ORGANITZACIÓ
  
-       Pragmàtic (significat del discurs)
-      Semàntic (significat de les paraules (oració))  
-      Sintàctic (regles de sintagmes (gramàtica))
-      Morfològic (dividit en morfemes)
-       Fonològic (el so)


Rebem molts estímuls i percepcions del nostre entorn i gràcies al llenguatge realitzem diversos graus d'abstracció per reduir aquest nombre tan gran a tan sols un nombre limitat d'objectes i de fenòmens, i gràcies a aquesta reducció és possible la comunicació amb els altres.

Gràcies al llenguatge podem pensar (el llenguatge marca el límit del pensament), també és un suport de la memòria i té un paper molt important en el desenvolupament de l’identitat personal i fa possible l’autoexpressió, és a dir, el discurs intern de cada persona. Quan pensem ho fem amb seqüències de paraules que es van representant a la nostra ment (el pensament funciona amb el suport d’una llengua).
Altres de les funcions del llenguatge són, la construcció conjunta del coneixement, l’entesa i acords. També ens aporta benestar emocional.

Tota expressió humana pot trobar la seva traducció en el llenguatge però no tota expressió lingüística es pot trobar en el llenguatge visual, és a dir, que podem anomenar tot el que veiem, però no tot el que anomenem ho podem veure, per tant per als humans la facultat que és el llenguatge fa possible l’aprenentatge lingüístic.

Quan aprenem una llengua n’aprenem l’ús comunicatiu. Aprenem a través de l’organització de la llengua (posició dels elements, les concordances, la morfologia,etc.). En la llengua hi dipositem els elements de la cultura i l’entorn configura el lèxic de la llengua. 

                          http://www.segoncalaix.com/assignatures/llenguatge/



Bibliografia
- Apunts de classe

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada